رئیس دانشگاه گیلان : مرحوم ابریشم چیان الگوی خیرین آموزش عالی است

24 12 2020
کد خبر : 3947659
تعداد بازدید : 2492
مراسم دومین دوره اهدای جایزه ویژه دکتر ابریشم چیان به همت خانواده محترم شان و با حضور مسئولین دانشگاه و دانشجویان منتخب در محل اتاق شورای دانشگاه گیلان با اهدای جایزه به دانشجویان منتخب برگزار گردید .
 
دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم با تبریک روز دانشجو به تمام دانشجویان به ویژه دانشجویان منتخب حاضر در مراسم از فعالیت های عملی ، فرهنگی ، اجتماعی و نقش آفرینی دانشجویان در عرصه های مختلف در دانشگاه تقدیر و تشکر نمود .
در ادامه نماینده وزیر علوم در استان گیلان برپایی دومین دوره جایزه دکتر ابریشم چیان را در شرایط کرونایی این روزهای جامعه به خاطر اهتمام خانواده مرحوم ابریشم چیان دانست و به دلیل تنوع فعالیت های خیرخواهانه از جمله ساخت ساختمان های آموزشی ، رسیدگی به امور دانشجویان بی بضاعت ، خرید تجهیزات ، تجهیز کتابخانه و اهدای کتابخانه شخصی ؛ مرحوم دکتر ابریشم چیان را الگوی خیرین آموزش عالی دانست .
 
دکتر رضی در ادامه از خانواده دکتر ابریشم چیان برای راه اندازی صندوق خیریه به نام آن مرحوم در راستای کمک به دانشجویان کم بضاعت و تنوع در ارائه خدمات به این دانشجویان و جذب اعتبار برای این صندوق و اهتمام در اجرای ایده جایزه مرحوم ابریشم چیان صمیمانه تقدیر کرد .
 
وی در ادامه از دانشجویان منتخب دریافت جایزه درخواست کرد در فعالیت های علمی خود به پاس قدردانی و شادی روح آن مرحوم به انتشار نام ایشان که نشانه خیر خواهی است اهتمام ویژه ورزند .
 
در ادامه این مراسم دکتر شیرینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تبریک روز دانشجو ، از خانواده مرحوم ابریشم چیان به سبب بنانهادن این جایزه به عنوان عاملی برای تشویق و ترغیب دانشجویان به سمت کارهای علمی تقدیر کرد . همچنین وی به ارائه و تشریح چگونگی تدوین شیوه نامه و فرآیند نحوه انتخاب دانشجویان منتخب پرداخت .
 
مهندس محمدرضا ابریشم چیان فرزند مرحوم میرجعفر ابریشم چیان نیز در این مراسم بصورت ارتباط زنده تصویری حضور داشت و با ابراز تاسف بخاطر شرایط کرونایی و عدم حضور در مراسم از مسئولین و تمام کسانی که شرایط اهدا جایزه را فراهم کردند تشکر نمود .
 
وی ضمن تبریک به دانشجویانی که این جایزه به آن ها اهدا گردید گفت : پدرم همیشه انتظار داشت جوانان پس از دانش آموختگی و ورود به عرصه کار؛ از کمک به دانشگاه، دانشجویان و هموطنان دریغ نکنند و ایده کمک بدون انتظار را در پیشرفت جامعه نهادینه کنند .
 
در انتهای این مراسم از دانشجویان منتخب با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد .
 
شایان ذکر است توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی به متراژ 7300 مترمربع، ساخت ساختمان کلاس ها به یاد فرزند زنده یادش به مساحت 3400 مترمربع و اهداء کتابخانه شخصی خود با 2 هزار جلد کتاب از جمله کارهای خیرخواهانه زنده یاد دکتر ابریشم چیان در دانشگاه گیلان است.
 
اسامی دانشجویان دریافت کننده جایزه دانشجویی دکتر ابریشم چیان
 
مقطع دکتری: سید زهرا سید نوری از دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، حمیده دار سرایی از دانشکده علوم کشاورزی ، سیده آمنه نجفی زاده از دانشکده علوم پایه 
 
مقطع کارشناسی ارشد: پریسا عزیزی از دانشکده معماری و هنر ، امیر حسین نیکوی درستکار از دانشکده مهندسی مکانیک ، زهرا حسن زاده از دانشکده فنی 
 
 مقطع کارشناسی: فاطمه پور غلامی نژاد از دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، سپیده بهرامی از دانشکده فنی ، ایمان کیانیان از دانشکده ریاضی

دسته بندی :
خبرها
اسلایدشو

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.