گردهمایی حامیان، خیرین و واقفین آموزش عالی استان در دانشگاه گیلان برگزار شد

10 06 2019
کد خبر : 3947951
تعداد بازدید : 2061

گردهمایی حامیان، خیرین و واقفین آموزش عالی استان با حضور جمع کثیری از خیرین آموزش عالی استان، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان، دکتر رضا فرجی دانا رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان علم و فناوری ایران و دکتر حسین عسکریان ابیانه مشاور وزیر و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم در دانشگاه گیلان برگزار شد.

در این مراسم دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین آموزش عالی، به خیّرینی که حوزه آموزش عالی را برای کار خیر انتخاب کردند تبریک گفت. دکتر سالاری با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بر نیروی انسانی، توسعه پایدار در هر جامعه ای را نیازمند تقویت فکری نیروی انسانی آن جامعه دانست. وی در ادامه استان گیلان را دارای تاریخ درخشانی در حوزه سرمایه انسانی دانست و خواستار توجه ویژه به این ظرفیت شد.
دکتر رضا فرجی دانا رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان علم و فناوری ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین آموزش عالی استان گیلان، ظرفیت‌های عظیم خیرین را در حوزه آموزش عالی تحول آفرین خواند. دکتر فرجی دانا با اشاره به مضایق بودجه های دولتی در تأمین هزینه های جاری آموزش عالی، استفاده از ظرفیت خیرین را ره گشا دانست. وی در ادامه و با اشاره به استفاده خوب دانشگاه گیلان از ظرفیت خیرین، خواستار بهره گیری بیشتر دانشگاه های کشور در امور اساسی از ظرفیت خیرین شد.
دکتر فرجی دانا دخیل بودن دانشگاه در سرنوشت جامعه را در جلب کمک های خیرین تأثیرگذار دانست و گفت: اگر جامعه پیرامونی و مردم ببینند دانشگاه در سرنوشت جامعه تأثیر دارد حتماً به دانشگاه کمک می‌کنند.
دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این مراسم ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، خیرین دانشگاهی را بهترین استادان درس مسئولیت اجتماعی در دانشگاه دانست که هم الگویی برای دانشجویان هستند و هم مدیران. رئیس دانشگاه گیلان آثار بر جا مانده از خیرین را باعث یادگیری درس ایثارگری توسط دانشجویان و اساتید دانست و تشکیل کمپین های متعدد دانشجویی برای کمک به دانشجویان نیازمند و یا هموطنان دچار شده به بلایای طبیعی را از آثار این کارهای خیر دانست.
شایان ذکر است در ابتدای مراسم کلنگ احداث مرکز توسعه نوآوری و فناوری دانشگاه گیلان که به همت مهندس قطب زاده ساخته خواهد شد، به زمین زده شد و از کارهای خیرخواهانه مهندس سیدعباس موسوی ره پیما به عنوان بزرگترین خیّر آموزش عالی استان گیلان تقدیر به عمل آمد.
رونمایی از سردیس دکتر میرجعفر ابریشم چیان خیّر بزرگ دانشگاه گیلان و امضای دو تفاهم نامه میان رئیس دانشگاه گیلان با رئیس شورای شهر واجارگاه جهت واگذاری یک ساختمان برای خوابگاه دختران دانشکده فنی مهندسی شرق و مهندس کیهان هاشم نیا از اعضای بنیاد خیّرین دانشگاه گیلان و استاندار اسبق گیلان جهت وقف یک واحد آپارتمان از دیگر قسمت های این مراسم بود.


دسته بندی :
خبرها
اسلایدشو

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.